05/05/2020
Communicatie in tijden van crisis. Of een crisis communiceren? Wat is er gebeurd? Wat doet u eraan? Hoe geraakt uw boodschap tot bij uw klant, precies zoals u het bedoelt? Push To Talk geeft u advies in crisiscommunicatie. Zo eindigt u met een positief verhaal. Uw bedrijf of organisatie komt er sterker uit.
Een brand, terrorisme, fraude, cyberattack, corona … Een crisis kan klein of groot zijn. Maar voorkomen is altijd beter dan genezen. Daarom inventariseren we altijd vooraf de risico’s, de gevaren en de uitdagingen. Komt er toch een crisis, dan stomen we u klaar om de gevolgen tot een minimum te beperken.
John F. Kennedy zei het al: “When written in Chinese, the word crisis is composed of two characters. One represents danger and the other represents opportunity.” Dat is precies de manier waarop Push To Talk crisiscommunicatie aanpakt. Ervoor zorgen dat het gevaar vermindert en dat de crisis eindigt met een positief verhaal.
Ook tijdens een crisis rekenen de klanten op Push To Talk. Eerst gaan we samen na wat de crisis inhoudt. Door ook in goede tijden uw communicatie op te nemen, kennen we al de tone of voice en cultuur van uw organisatie. Zo bespaart u tijd en vermijdt u fouten. U blijft menselijk en trouw aan uzelf. Uw crisiscommunicatie komt geloofwaardig over.
Achter de schermen helpen we u in elk aspect. We helpen u communiceren over de crisis zelf. We geven tips wat te doen en hoe u uzelf en uw medewerkers best beschermt. We monitoren wat over u wordt geschreven en adviseren u over de juiste boodschappen voor pers en social media. We plannen samen uw interne en externe communicatie met alle stakeholders. We ondersteunen u om uw FAQ-pagina up-to-date te houden. Zelfs als het geen goednieuwsverhaal is, blijft uw reputatie overeind.
Push To Talk staat zowel voor, tijdens als na de crisis paraat. Voor een crisis stelt Push To Talk samen met u een crisiscommunicatieplan op. U denkt vooraf na over situaties, reacties, rollen & verantwoordelijkheden en bereikbaarheid.
U oefent met realistische cases. We dagen u uit met crisisscenario’s uit de praktijk die specifiek toepasbaar zijn in uw veld. Zo bouwt u routine op. In een rollenspel legt een journalist u makkelijke en lastige vragen voor. We geven u tips en tricks om te reageren voor de camera. Dankzij de mediatraining beperkt u improvisatie en vermijdt u paniekvoetbal tijdens een echte crisis. De crisis blijft hanteerbaar. U eindigt met een positief verhaal.
Elke crisis maakt u sterker voor de volgende, als u er de juiste lessen uit trekt. Daarom analyseert en evalueert Push To Talk de manier waarop de crisis werd aangepakt. Wat deed u goed? Wat ging minder goed? Wat hebben we geleerd? Welke verbeteringen moeten in het crisiscommunicatieplan komen?
Gun uzelf en uw medewerkers de tijd om alles samen te verwerken en op adem te komen. En kom er samen sterker uit. Klaar voor de toekomst.