Iedereen geeft kleur aan AZ Sint-Maarten. Een ziekenhuis is in de eerste plaats het verhaal van en voor mensen. De medewerkers vormen een grote, kleurrijke en warme familie met het hart op de juiste plaats. Warme nieuwjaarswensen van de directie en van de medewerkers tonen de welgemeende waardering voor elkaar na een bewogen jaar.
Medewerkers in de zorg werken hard voor hun patiënten. Niet alleen het medisch personeel, maar ook de medewerkers van de administratie, logistiek, poetsdienst, transport, … De fusie van drie campussen tot een groot hypermodern ziekenhuis, de verhuis, werken op een nieuwe afdeling, … maakten van het voorbije jaar een hectische periode. De directie wilde met interne communicatie de medewerkers bedanken en de gezamenlijke waarden (OSKAR) in de verf zetten.
In oktober 2018 opende AZ Sint-Maarten een nieuw hypermodern ziekenhuis met 650 bedden en 14 hoogtechnologische operatiezalen. AZ Sint-Maarten is nu het modernste ziekenhuis in de regio Mechelen en daarbuiten. Alle medische disciplines van drie campussen zitten nu samen op één plaats. In het nieuwe ziekenhuis werken 200 artsen en 1300 personeelsleden.
De fusie van drie campussen tot een groot hypermodern ziekenhuis en de verhuis waren hectisch. Na de euforie van de eerste weken volgde de realiteit van elke dag. Daar bovenop moesten de medewerkers wennen aan een nieuw team, een nieuwe werkplek en nieuwe procedures. Een hele inspanning. De video’s moesten de vele inspanningen belonen en bijdragen aan de gezamenlijke cultuur.
In een videoboodschap sprak elk lid van het management zijn wensen en dank uit aan alle medewerkers voor hun dagelijkse werk, de inspanningen voor de verhuis en de fusie. Samen hieven ze het glas op de gezamenlijke waarden (OSKAR) en de grote, warme familie van medewerkers met het hart op de juiste plaats.
Push To Talk ging rond met een camera en reporter om nieuwjaarswensen van medewerkers op de verschillende afdelingen te verzamelen. Daarnaast konden de medewerkers alleen of met hun team afzakken naar een mini tv-studio om hun wensen te laten filmen. Alle wensen werden verwerkt in een video voor én door de medewerkers.
Beide video’s werden getoond op het jaarlijkse nieuwjaarsfeest en nadien verdeeld via alle kanalen naar zowel medewerkers als bezoekers en patiënten.