Wij omarmen mekaar al 20 jaar – emmaüs

Emmaüs organiseerde een feestjaar voor hun 20-jarig bestaan. Push To Talk organiseerde een budgetvriendelijke, warme campagne die een jaar lang liep. Elke medewerker en elke voorziening stond een jaar lang letterlijk in the picture onder het thema ‘Wij omarmen mekaar al 20 jaar’.

Opdracht

De voorzieningen van emmaüs bestaan 20 jaar. Emmaüs wilde de 6700 medewerkers verspreid over 24 voorzieningen een jaar lang bedanken voor hun inzet van de voorbije jaren. Daarbij wilde de groep iedereen betrekken, patiënten, familie en buurtbewoners. Elke voorziening mocht zelf beslissen hoever ze hierin zou gaan.

Opdrachtgever

Emmaüs biedt gezondheids- en welzijnszorg aan. Het netwerk telt 24 voorzieningen en meer dan 6700 bekwame medewerkers. Emmaüs heeft en geeft zin in zorg: de organisatie en de zorg getuigen van gastvrijheid, openheid, gelijkwaardigheid, kwaliteit en solidariteit.

Uitdaging

Vijf jaar eerder zette Push To Talk de puntjes op de ü met twee weekends fun in een maïsdoolhof. Een warm samenhorigheidsgevoel was het resultaat. Voor de 20ste verjaardag wilden we datzelfde samenhorigheidsgevoel oproepen in een groot bedankingsfeest. En een jaar lang het thema Warme zorg voor iedereen laten leven in elke voorziening.

Oplossing

Al 20 jaar

De slogan ‘Wij omarmen mekaar al 20 jaar emmaüs’ staat voor 20 jaar warmte tussen collega’s (en voor patiënten) en voor 20 jaar emmaüs.

Voor mekaar

Emmaüs bestaat 20 jaar. Deze verjaardag legden we vast op beeld, want dat zegt meer dan 1000 woorden. Dit keer staan de voorzieningen in the picture. Een fotoshoot met de medewerkers verbindt en is menselijk, persoonlijk en toegankelijk. Je raakt betrokken en maakt misschien kennis met een collega die je nog niet kende, allemaal onder de mantel der liefde. Samen dragen we de waarden van emmaüs uit.

Met warme zorg

Alle 6000 medewerkers ontvingen een warm, customized dekentje van 20 jaar emmaüs. Samen gezellig onder een deken symboliseert de warme samenhorigheid van emmaüs. Push To Talk creëerde een concept waarbij alle medewerkers en bewoners en patiënten samen onder de warme geborgenheid van een deken hun warmte konden tonen.

Met plezier

We stelden een toolkit samen en schreven een gebruiksvriendelijke handleiding. Eerst was de directie als voorbeeld aan de beurt en nadien vertrok deze fotoset ‘on tour’ langs de vele locaties. De fotoshoot werd gebaseerd op een ‘plug & play’ systeem waarbij alles vooraf was ingesteld. Hiermee konden de 24 voorzieningen zelf aan de slag. De toolkit omvatte een fototoestel, flitsers, een blue screen, zwarte tape en enkele dekens om mee te poseren. Elke voorziening droeg zorg voor de kit en gaf deze plichtsgetrouw door aan de volgende voorziening.

Elke dag van het jaar

Push To Talk bouwde een webshop waar de voorzieningen zelf hun pretpakket konden samenstellen. De zelfgemaakte foto’s van de medewerkers werden gedrukt op roll-up banners en viltjes. Verder konden ze via de webshop vlaggetjes en gebrande placemats bestellen. Zo bleven het feestelijk gevoel en de waardering in de voorzieningen nog lang sluimeren. Afsluiten deden we met een gezellig fleecedeken vol warmte met het speciale 20 jaar logo op geborduurd.

Wij omarmen mekaar al 20 jaar

De medewerkers van emmaüs genoten van een groot bedankingsfeest met aansluitend een warme campagne die een jaar lang liep. Met de budgetvriendelijke bedankingscampagne bereikten we alle 6700 medewerkers uit alle voorzieningen.

Elke medewerker uit elke voorziening stond een jaar lang letterlijk in the picture onder het thema ‘Wij omarmen mekaar al 20 jaar’. Het feestlogo kwam op placemats voor alle patiënten en bewoners, hun eigen foto’s schitterden op de lokale festiviteiten en tot slot kreeg iedereen een warm fleecedeken cadeau. Zo kunnen de medewerkers, artsen en vrijwilligers elkaar het hele jaar door omarmen.