Spar: Feesten doen we samen

Push To talk realiseert online videoplatform

Elke dag staan de Spar-winkeliers met veel toewijding klaar voor hun klanten. De Colruytgroup helpt hen daarbij met advies over de producten, met marketingacties en een huisbeurs in september. Push To Talk ontwierp een online videoplatform als coronaproof alternatief om de herfst- en eindejaarsproducten en -acties voor te stellen.

Opdracht

De Colruytgroup stelt traditioneel in september zijn herfst- en eindejaarsassortiment voor aan de Spar-winkeliers tijdens de Spar Huisbeurs, een groots opgezet evenement en beurs. Dit jaar wilde Colruyt via een online platform de winkeliers informeren, inspireren en dezelfde goesting geven om de seizoensproducten te promoten in de winkel. Op het platform leert de winkelier nieuwe producten kennen en krijgt hij uitleg van een vakman of -vrouw. Zo wil Colruyt uiteindelijk ook de verkoop stimuleren.

Opdrachtgever

De Colruytgroup ziet de Spar-ondernemers als partners. Vanuit de groep krijgen ze advies, opleidingen, marketingondersteuning, IT-support en technische en financiële steun. De missie van Spar is klantgericht, vakkundig en toegewijd ondernemen naar duurzame groei en succes.

Uitdaging

Gewoonlijk organiseert Colruyt in het najaar de Spar Huisbeurs. Dat is een beurs boordevol proeverijen, smaakmakers en workshops en vooral veel gezelligheid. Door corona is er dit jaar geen beurs. Met een online platform wil Colruyt de banden met de winkeliers aanhalen, het herfst- en eindejaarsassortiment voorstellen en verkopen en natuurlijk ook de gezellige, warme sfeer van de beurs oproepen

Oplossing

Vakkundig advies

Push To Talk realiseerde een online platform om de winkelier te informeren en te inspireren. In een eerste reeks video’s krijgt de winkelier demonstraties van interne experten over producten uit verschillende categorieën (kaas, wijn, vlees, vis, brood…). Zo leert hij de producten beter kennen en kan hij de klanten verder helpen met eenvoudige tips en tricks.

Inspirerende ideeën

Speciaal voor de eindejaarsfeesten zijn er ook suggesties om de traditionele raclette feestelijk te serveren. In twee andere video’s worden de eindejaarsmenu’s en de -folders en -acties voorgesteld. Hierin verneemt de winkelier ook hoe en wanneer hij de producten kan bestellen en wanneer hij de producten en acties in zijn winkel mag verwachten. Zo kan hij zonder zorgen zijn eindejaarsverkopen plannen.

Warme sfeer

Push To Talk stond in voor de volledige realisatie van het digitaal concept, de productie van video’s van scenario, over regie tot opnames. Het team verzorgde ook de copywriting en vormgeving van de website. De video’s tonen smakelijke, verse producten in een moderne keuken en presenteren de heerlijke gerechten op een feestelijk gedekte tafel. In de video’s is bewust gekozen voor een sobere maar warme en gezellige no-nonsense stijl. Precies zoals de winkelier dat van Colruyt gewoon is.

Sfeer en gezelligheid: 10/10

Natuurlijk gaat er niets boven echt proeven, maar voor sfeer en gezelligheid zijn de eerste punten alvast binnen.

Wij zijn Push To Talk. Wij brengen uw cultuur tot leven.

Impressies