VDAB presenteerde haar beleidsbrief met een boeiend online event aan haar 5000 medewerkers. Push To Talk zorgde voor een inspirerende mix van interviews, online polls afgewisseld met muzikaal toptalent van VDAB. De medewerkers snakten naar live ontmoetingen in coronatijd. Ze bevestigden de waarden in de online polls. Iedereen beweegt mee. En iedereen klinkt mee. Samen sterk voor werk, met een goeie VIBE en een goeie gezondheid.
Elk jaar in januari presenteert het management van VDAB de beleidsbriefing aan haar 5000 medewerkers. Op deze feestelijke aftrap van het nieuwe jaar krijgen de medewerkers de opleidings- en arbeidsmarktdoelstellingen voorgeschoteld met een mix van inspirerende vibes. Het management presenteert de visie en luistert naar de reacties, verhalen en emoties. Door corona kiest VDAB dit jaar voor een inhoudelijke, interactieve, digitale tv-show.
Al 30 jaar staat VDAB samen sterk voor werk. Elke dag zetten de medewerkers werkgevers en werkzoekenden in beweging om elkaar te vinden. Ze stimuleren werknemers en werkzoekenden om hun talenten en competenties maximaal te ontwikkelen.
VDAB wil de beleidsbrief op de werkvloer tot leven te brengen bij alle medewerkers, van kantinepersoneel tot management, met een feestelijke, interactieve, digitale tv-show. Voortaan helpt de VDAB namelijk niet alleen werklozen aan een baan, maar begeleidt ze ook werknemers en werkgevers naar een meer duurzame arbeidsmarkt. Zonder ontslagen, maar wel met minder personeel vraagt dit een sterk engagement van de medewerkers in coronatijd.
VDAB is een klantgerichte, open en positief ingestelde organisatie. Een organisatie die bekend staat om haar strategische aanpak en visie. Die VIBE zit ook in ons DNA. Push To Talk organiseert kwaliteitsvolle events met een boodschap. We vertrekken van de cultuur die echt leeft in de organisatie. Zo kunnen we een event geloofwaardig brengen. En komt de cultuur tot leven.
Voor het VDAB-event stond een professioneel team garant met een projectmanager, regisseur, scenarist, redactie, camera- en montageploeg, digitale expert … Vooraf schreven we het event minutieus uit in een draaiboek. In elk interview en elke video lag de focus op de inhoud. Zo stimuleren we de conversatie. Conversatie die leidt tot verandering. En iedereen beweegt mee.
In de mooie T2-campus in Genk creëerden we professionele opnamesettings: een tafel voor face-to-face interviews, een fris ringtheater voor een panelgesprek …
Cath Luyten en haar co-host Frederik Gullinck van VDAB interviewden CEO Wim Adriaens, het topmanagement en enkele stakeholders over de nieuwe strategie van VDAB. Zo krijgen ze correcte informatie uit eerste hand en kunnen ze vertrouwen tanken voor de toekomst. Tussendoor kregen ze een overzicht van het voorbije jaar en van projecten uit de provincies en konden ze deelnemen aan enkele live polls.
TEen live chat met 5000 medewerkers is niet mogelijk. Toch kregen de live polls ongeveer 4000 medewerkers in beweging rond de VDAB-slogan en Koep’l-waarden. De betrokkenheid van de medewerkers bij VDAB is groot.
VDAB heeft verrassend veel toptalent in eigen huis. Huistekenaar Geert De Smet transformeerde de beleidsbrief in een sprankelende animatie. Jill Heyninck componeerde voor de gelegenheid wondermooi passende songs als muzikaal intermezzo. De VDAB-band De Lucifers sloot het event af met een spetterend online optreden.
Elke VDAB’er kreeg een aperobox thuisbezorgd om samen online te klinken op het nieuwe jaar. Samen klinken om VDAB in beweging te zetten. Om samen sterk te zijn voor werk, met een goeie VIBE en een goeie gezondheid.
Het voorbije coronajaar veroorzaakte onverwachte bewegingen binnen VDAB. Tijdelijk werklozen stroomden toe, omscholingen bleken nodig … VDAB’ers plunderden hun kantoren en brachten de laptops naar hun cursisten en thuiskantoren. Ze organiseerden online opleidingen en meetings. En iedereen bewoog mee.
Een bewogen jaar. Een nieuwe strategie. De medewerkers snakten naar live ontmoetingen en gesprekken met hun collega’s. Een inspirerend online event. Straffe content, boeiende gasten en eigen toptalent. En iedereen beweegt mee.
Wij zijn Push To Talk. Wij brengen uw cultuur tot leven.